tisdag 2 oktober 2007

Gamla vänner rostar aldrig ;)

I helgen var vi i Gävle där vi bott till för drygt ett år sedan, innan vi bestämde oss för att flytta till min födelsestad. Det var 30 årsfest för en av mina bästa vänner. Det var en riktig nostalgitripp att träffa fler i det gamla gänget men samtidigt var det tydligt att vi var långt ifrån de enda som flyttat. Och åter igen tänkte jag på hur slarvig jag är på att höra av mig till alla som jag egentligen skulle vilja höra av mig till. Men så blir det ändå inte så.

(Jag får passa på att be eventuella Gävlebor om ursäkt att vi inte hälsade på er också, men vi tog oss bara tid med fest;)

Jag har tyvärr inga roliga bilder på stickat att visa. Nu måste jag ägna mig åt mitt julklappsprojek ett tag så jag ser att jag hinner klart och det kan jag ju inte visa innan jul. Det kanske smiter något litet emellan. Jag kan inte lova att jag kan hålla mig..

Mat har jag inte heller lagat så mycket sedan jag började jobba. Måste ta mig i kragen och skriva matlista. Men storhandlas det inte till listan hjälper det inte att ha den. Då blir det någon hämtmat i alla fall. Sedan börjar jag känna att jag gått varvet runt. Nu har jag nog pressenterat hela min repertoar så nu börjar det bara om från början. Men jag har tänkt att jag ska bli bättre på att lägga ut recept. Listan är ju minst sagt lite kort än så länge .

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att världen är liten. Jag har bott i Gävle i 3 år under mina studier.
/Hemlisen som går i packtankar till ett hemligt paket.