måndag 2 april 2007

SOVAAAA!!!

Snark, vad jag är trött. Om man får tillåtelse att tycka lite synd om sig själv ska jag göra det nu. Har ju varit pers. assisten i helgen, två 13 timmarspass och i dag var det åter dags att vara lärare. Men sedan har jag också haft trevligt.

Efter jobbet hade jag en liten privat övning inför musikalen på fredag så nu känns det lite bättre.

Sedan har jag börjat med tillverkning av påskgodis. Har ett par år utan framgång varit på jakt efter ett recept på godismarmelad . Men så fick vi en bok av en kompis där det fanns ett recept! Smaka på småland heter den och innehåller traditionella småländska rätter och bakverk. Sedan har jag också börjat med mintkyssar. De får stå och stelna under natten så får de sina chokladprickar i morgon. Marmeladen ska också stå och stelna i flera omgångar.

Har lagt ut veckans matlista också. Vi har redan börjat att ofölja den för jag orkade inte laga middag i dag. Det kan innebära att vissa rätter dyker upp nästa vecka igen, ifall vi äter dem då. Eller så sparas de till nästa månad.

Men nu hägrar sängen...

Inga kommentarer: