måndag 30 april 2007

Bilder

Här kommer den senaste tiden i mitt liv i bildform.

Först en bild på min alpacasjal. Tyvärr ville inte blogger acceptera den lille hopklippta bilden med detaljer jag pysslat till :( Men så här ser den ut i helhet.





Första bilden från min balkongodling. Den kommer ni nog att få följa här på bloggen. En hel del balkongfunderingar i framtiden alltså.



Ett inspirerande fat med kryddor. Garam masala, curry, gurkmeja och spiskummin. Blir tillsammans med annat en smaskig burmesisk jordnötscurry.


Min cerisa pelargon. Skulle för några år sedan inte fått komma hem till mig men nu tycker jag den är jättefärglad och uppiggande. Tack mamma!

Ps. Älskar vår nya kamera med makroinställning!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin pelargon, någon sådan hade inte fått bo hos mig heller tidigare, men jag antar att även jag blivit äldre och klokare! :-)
Inspiration till att plantera kryddor var det också trevligt, tack så mycket!

Dödergök sa...

Fina bilder!
Vet du? Jag är klar med min tröja du får se den imorrn!

Bia sa...

Vet inte vad du tackar för men om det var pelargonerna du syftade på så visst...varsego´
Gillar att du är så pysslig, blir nästan avis för jag har tappat min kreativitet i något dike någonstans.