torsdag 26 april 2007

Oj, var tog veckan vägen?

Inser när jag loggar in att jag inte skrivit på hela den här veckan, och därmed inte förnyat matlistan. Resten av veckan matlista är lite luddig då mannen ska ha konsert på lördagen och greja med något annat på söndagen. Jag lär ju äta ändå men vet inte hur sugen jag är på att göra en stor lammgryta bara till mig... Annars får det väl bli till nästa helg. (Ingen vardagsmat precis, ska koka i 1-2 timmar. MEN! Jag glömmer ju hela tiden att det är långhelg den här helgen. Kan ju passa som måndagsmiddag kanske!?

En liten rättelse också. Jag påstod i min utläggning om quinoa att Friggs saluför detta. Det är det ju möjligt att de gör men Risenta är det jag brukar köpa.

Här skulle det komma bilder på min rosa alpacasjal som är färdig. Men mannen har laddat ner bilderna på datorn och jag hittar dem inte så det får bli en annan gång. Jag hoppas i alla fall att han laddat ner dem...

Veckan som försvan har i övrigt ägnats åt att jobba. Jag har varit en hel vecka (fredag-torsdag) på min gamla skola. Det har känts som ganska långa dagar eftersom den ligger en bit utanför sta'n och jag börjat 7.45. I morgon blir det högstadiet igen.

Slutligen ska jag försöka klämma in en till lista på min sida. Jag har med åren insett att jag är/har blivit en riktig finsmakare. Det betyder inte att jag äter gåslever varje dag (eller någonsin) men jag uppskattar råvaror och matvaror av bra kvalitet. Eftersom jag nu även har möjlighet lägger jag gärna ner några extra kronor för att få den godaste sylten eller det bästa sortens te. Men kvalitet behöver inte alls betyda att det är dyrt. Det beror ju på vad man äter. Linser av bra kvalitet är ju betydligt billigare än kött av dålig kvalitet, till exempel. Sedan älskar jag att gå i mataffärer och snoka i alla hyllor efter nya varor som jag kan prova. Det här blev en lång utläggning för att förklara att min nya lista är över saker som jag vill ha i mitt skafferi. Ibland namngivna med märke, ibland spelar märket inte så stor roll. (Som med quinoa.) Gamla favoriter och nyfunna älsklingar i en salig blandning.

2 kommentarer:

Bia sa...

Ja man kan verkligen undra vart tiden tar vägen, en vecka tycks bara bestå av måndagar och fredagar. Den där helgen som man alltid ser fram emot den märker man sällan att den varit.
Spännande mat du beskriver!
Ser fram emot att gå på konsert!

Dödergök sa...

Jag gillar verkligen "finsmakarens favoriter" ! :)