lördag 31 maj 2008

Sommar igen

Plötsligt slog den till igen, sommaren. I går kväll var det 26 grader i skuggan vid 19 tiden. Jag är inte särskilt förtjust i så höga temperaturer men jag vet att jag har större delen av Sveriges befolkning emot mig i den frågan.

Min efterlängtade buskpion har i vart fall slagit ut och jag skulle kunna sitta hela dageran och beundra den. Blomningsperioden är inte heller särskilt lång så jag borde nästan gör det också.

I min bok "Pioner" som jag köpte på bokrean i år kan jag läsa att den heter Rokii, eller är en variant av den. Den doftar ljuvligt men inte lika starkt som många "vanliga pioner". Det är bara en liten lätt hint när man går förbi.


I helgen har jag besök av en kompis från gymnasiet. Vi bodde ihop tre år på elevhem och i en lägenhet. I dag ska vi fara till Falun och äta på Kopparhatten som har en vegetarisk Buffé. Det blir mysigt på bussen i dag ;)

Inga kommentarer: