söndag 25 maj 2008

Surr, surr

Jag har alltid haft lite svårt för flygande kryp. Jag skulle inte vilja kalla det en fobi, men det är obehagligt att de kan flyga på en när som helst och stickas, bitas eller bara vara äckliga.

Men i dag gläds jag åt surret av bin och humlor i äppelträden.

Vädret har ju varit minst sagt konstigt ett tag. Förr förra veckan var det runt 25 grader varmt. Veckan därpå kom ju SNÖ!, helt galet. Här i södra Dalarna klarade vi oss ganska bra, jämfört med ex, Vansbro. Men mina äppelträd som slagit ut under värmeböljan har sedan stått övergivna två veckor, och jag som glatt mig åt egna äpplen i höst... Men nu surrar det så glatt i trädgården igen.

På stickfronten händer det inte mycket. Jag har två ganska krävande projekt på gång. Min kofta och Icarus sjalen (som jag har stickat fel på). Nu har jag i alla fall börjat på en liten scarf i 'luca fino' som passar som "framför tv:n stickning" på trötta vardagskvällar.

Nu måste jag återgå till matlagningen i köket. Vi får två tyska pojkar på middag i dag.

Inga kommentarer: