onsdag 26 december 2007

Nu är glada julen slut, slut, slut

Men det var kanske lite pessimistiskt. Vill man kan man ju ha jul ända fram till nyår.

I dag har mannen jobbat och kompisen som är gräsänka varannan vecka och jag har prommenerat, ätit lunch och pratat. Jag hade lite svårt att bestämma mig för en aktivitet medan hon stickade i min soffa. Jag håller på med två stickningar. Benvärmarna repades upp när den första nästan var klar. De passade inte alls på någon som har lika breda som långa vader så det fick bli en annan modell i samma garn. Sedan har jag börjat på min bytesväska. Den ska ju vara klar snart. Det går fort som den att sticka, men sedan ska den tovas i maskin och broderas har jag tänkt mig. Dessutom ligger ett pussel på 1000 bitar på bordet och frestar mig. Tur att det är en del kvar av jullovet.

Jag har ju fått massa julklappar som jag måste redogöra för (som ett litet barn).

Pressentkort av olika slag (till huset)
Ljuslyktor
En glasskål
En tekanna
Te
Sängkläder
En pastamaskin
En digital kökstermometer
En riskokare
En bok med pasta recept
En bok om choklad

Jag är helt förtjust över alla mina köksprylar. En del tycker ju att det är tråkigt men för mig är det som leksaker. Jag längtar efter att testa allt. Riskokaren provades redan i dag. Det blev jättebra. Ris är nog det vi äter mest så den kommer till användning.

God fortsättning!

Ps. Tack för alla trevliga kommentarer om mina blommor.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Du kan ju anmäla dej. Man behöver inte sticka alla 12 sockarna. Minst ett par i kvartalet. Gott nytt år!Kram Åsa

Anonym sa...

Vilka fina blomgrupper! Ursnygga!

Och vilka härliga julklappar du fått! Inte illa.

Ha en trevlig nyårshelg.