måndag 17 december 2007

Bussy little bee!

Jag har inte blivit kidnappad av aliens. Inte heller hamnat på sjukus eller rymt till Kanada. Jag har bara kastat mig hals över huvud in i julbaket.

Jag hade tänkt ligga lågt med sådant i år för vi ska inte äta så mycket och har inte så många fikagäster. Men det blev aldrig riktigt jul innan jag fått stå och knåda deg och bränna mig på smält socker. Bildbevis på produktionen kommer när jag orkar ladda ner bilder från kameran.

Annars har jag påbörjat en ny stickning. Motagaren av mina hemliga paket, Åsa, tippsade om de här sockorna när jag var på jakt efter ett mönster till systerdotten, men sedan hittade jag ju ett som redan var för barn. Men de var fina så jag stickar till mig själv. Men jag ska bara göra skaften så det blir ett par tajta benvärmare. Som vanligt tycker jag inte att mönstret från Garnstudio stämmer men det kan vara jag som är dum.

Nu har mannen beställt köttfärssås. Eftersom jag förlorade sax, påse, sten måste jag laga:(

Inga kommentarer: