lördag 8 september 2007

Hemlisar, sockor och annat

Veckor kan gå väldigt fort när man jobbar. Särskilt när man inte är van vid det. Så stackar bloggen har blivit lite försummad. Jag har ju tänkt skriva minst en gång i veckan men så orkar jag inte och tänker "Jag gör det i morgon i stället" och vipps har det gått ett par veckor.

Nu har jag i alla fall en bild på de sockor jag fått. Sockny socks i buteljgrönt Opal. Jättefina!!

Jag har också fått min hemlis så nu sitter jag och smider planer på vad hon ska få i sitt första paket. Det är roligt. En riktig utmaning att försöka komma på något som hon kan bli glad över, men jag har ett par bra idéer till de två första paketen.

Bytessjalen var ju klar för åtminstone en månad sedan men har inte blivit skickad änn. Jag måste se till att göra det snart så jag inte glömmer bort det. Det vore ju fåningt om den kom fram för sent när den legat klar så länge.

Så var det den där matsedeln också. Jag har ingen egen för nästa vecka men däremot ett par som jag inte har lagt in. Så det blir inte veckans matsedel, men i alla fall en veckas matsedel.

Jag har tyvärr inget eget nytt i stickväg att visa upp. Håller fortfarande på med boyfriens socks och är halvvägs på foten på den andra. Men jag ska nog snart göra en beställning från yll och tyll. Dels blir det något till hemlisen och så garn till ett stort men "hemligt" projekt som ska bli en julklapp till någon.

I dag har jag skördat örter på balkongen och hängt på tork. Det börjar riktigt bli höst här så det kändes som det var på tiden. Nu ska jag ägna resten av kvällen med att kolla på mina favorit bloggar och hemsidor, vilket jag inte heller gjor på ett tag, och gosa på min man.

1 kommentar:

Dödergök sa...

Vet du vet du vet du!?
Jag har fått min sjal och den är underbar! :)