fredag 21 september 2007

Äntligen fredag!

Jag har ju visserligen bara jobbat tre dagar den här veckan men det räckte gott och väl. Jag kom tillbaka till jobbet på onsdag morgon och tänkte att det var skönt att jag bara hade en lektion att genomföra. Men tji fick jag. "Du vet väl om att vi har halv studiedag i dag", sade en av mina kolegor. Nääää... det hade jag helt glömt bort. Så jag fick vackert vara kvar till klockan 18. Lika sent blev det i går p.g.a. konferens. Blä. Just nu är jag inte alls nöjd med mitt nya jobb. Det är en näst intill obefintlig organisation på denna lilla friskola och ingen verkar veta, eller vara ansvarig för, någonting. Jag kan (och vill) inte gå in på några detaljer men det är så oseriöst så man kan nästan bara skratta åt det hela.

Men det finns ändå ljuspunkter. Och man får väl fokusera på dem för det finns ju inte precis några andra jobb jag kan ta istället. Min lilla 6-7:a till exempel är helt underbar och jag tycker jättemycket om dem. Barnen skulle jag verkligen sakna om jag "smiter" därifrån.

Så jag har varit på uruselt humör sedan i går kväll. Det blev inte bättre där jag skulle handla i dag. Jag trivs jättebra i vår lilla stad som jag flyttade tillbaka till för ett år sedan. Men det finns ju vissa "downsides". Som affärerna till exempel. Det finns en stor ICA och ett nästan lika stort Hemköp som väl konkurerar om samma köpare. (Sedan finns Rätt Pris lite utanför stan och Lidl som jag bojkottar.) På ICA finns aldrig det jag vill handla och på Hemköp tror jag att det ska finnas för jag har sett det där men det är alltid slut när jag ska ha det! Det slår aldrig fel.

Här om veckan såg jag ett godis i hyllan som jag tänkte "Det där skulle min hemlis nog gilla. Det ska jag köpa till henne." Men i dag när jag bad mannen köra förbi så jag bara kunde hoppa ur och köpa detta godis, så jag kan skicka mitt första paket någon gång, så nog var det slut. Och det fanns inget annat alternativ i hela affären. Så nu får hon nå't trams godis. Jag får hålla ögonen öppna så kanske det blir bättre till nästa paket.

Jag ska nog faktiskt gå nu och försöka göra i ordning paketet så hon får det snart.

Inga kommentarer: