söndag 19 augusti 2007

A working class hero is something to be...

Jag har verkligen inte orkat göra något annat än jobba, äta och sova den här veckan men nu kände jag att jag var tvungen att skriva ett litet inlägg.

Jag vet inte hur mycket jag kommer att skriva om mitt jobb här. Bloggen är för mig på något sätt en liten flykt undan det jobbiga i livet. Fast ibland vill man förstås beklaga sig eller berätta något roligt.

Jag har nu jobbat en vecka och det har varit bra mer än heltidsarbete trots att jag bara ska jobba 70%. Jag hoppas att det lugnar sig när jag kommer igång lite mer. Jag är beroende av buss eftersom jag ju inte har körkort (hrrrrm...) och skolan ligger ute i skogen. Det är på sätt och vis bra för jag blir tvungen att åka hem i tid om jag inte ska bli kvar toklänge, och ändå kommer jag att hinna ha både all min arbetsplatsbundna tid och förtoendetid på skolan i väntan på bussen.

Vad det gäller själva arbetet med lektioner etc. känner jag mig just nu helt "lost" men räknar med att det löser sig eftersom.

Jag måste berätta att jag fick mina bytessockor också. De kom bara ett par dagar efter att jag beklagat mig. De var jättefina men jag har inget kort just nu, det kommer senare. Jag har inte lyckats få mig själv att skriva ett kort och tacka men det ska jag ta mig i kragen och göra. Jag har i alla fall köpt frimärken.

Mitt eget stickande har kommit på efterkälken också. Jag är halvvägs på den första "boyfriend"sockan.

Jag har ju haft en del kul också förresten. Förra helgen var jag och kompisen på trädgårdsresa. Det var JÄTTEROLIGT. Det var vi och en busslast pensionärer (hi hi). Hyresgästföreningen och vårt hyresbolag ordnar varje år en trädgårdsresa som är gratis. Det gäller bara att skynda sig att anmäla sig eftersom platserna är begränsade.

I år gick resan till Hildasholm i Leksand. Det var jättefint och verkligen inpirerande. Dit kan jag rekomendera att man åker om man är trädgårdsintresserad. Sedan var vi på Gamla Staberg utanför Falun. Där fick vi jättesmaskig lunchbuffé. Trädgården där var också fin men det gick ganska fort att kika igenom den. Kanske inte ett ställe man åker 40 mil för att se men att kombinera det med Hildasholm som vi fick göra var ganska lagom. Om man bor i närheten är maten också värd en egen resa, om man har en ganska stor slant i fickan. (Det var inte så billigt alltså.) Vi var mycket nöjda med våran tur, och gratis är ju alltid extra tevligt av någon annledning...

Nu börjar det bli dags att ha en matsedel igen. Det ska jag väl ägna mig åt i kväll så hoppas jag att jag kommer mig för med att lägga ut den inan veckan är slut.

1 kommentar:

Dödergök sa...

Hej! Tror du att jag skulle se ut som ett påskägg i en vit björnbärskofta? Jag har provstickat björnbärsmönstret med mitt lila morjärvsgarn och det blev så otroligt fint men jag har inte garn så att det räcker, däremot har jag nog vitt morjärvsgarn till en liten björnbärskofta, men hur skulle det passa på en dödergök? Hjälp mottages gärna! :)