måndag 2 februari 2009

Det blev ett par vantar!

Det blev ett par fingervantar till mannen. Han blev så glad så. Han är inte bortskämd med hemmastickat och blir jätteglad när han får något. Tydligen hade han önskat sig ett par fingervantar men det hade jag glömt bort.

Jag använde det här mönstret från garnstudio. Jag tycker det var ett bra mönster för ett par enkla herrvantar i den här tjockleken på garn. Originalet är gjort i Karisma men jag hade "Idun" från svarta fåret som jag fått i ett garnbyte.

Bilden blev visst lite mörk på min dataskärm.
Nu har jag börjat på fingervantar i alpaca till mig själv. Jag skrev ut det här mönstret, även det från garnstudio. Men när jag stickat en bit ångrade jag mig. Garnet är mörkbrunt och mönstret kommer knappt att synas. Det är så pilligt att sticka flätor i halkig alpaca så jag tycker inte det är värt besväret om det sedan inte ens syns. Jag använder mönstrets maskantal osv men det blir en enkel slätstickad vante den här gången.
I dag har jag varit hemma sjuk :( Jag har troligtvis fått influensa. Det började med feber i går kväll. Nu har den kommit tillbaka och jag har hosta och ont i luftrören. Jag tycker lite synd om mig själv men det går nog över snart. Det är ju också första gången på länge som jag hunnit skriva på bloggen. Inget ont...

1 kommentar:

Bia sa...

Nej du har så rätt...men det gör ont att hosta och det är synd om dig. Tråkigt att jag inte visste det för då hade jag ju kunnat komma och pyssla om dig lite när jag var ledig...men det är en ny dag i morgon :). Krya på dig! Kram från mamsen