onsdag 5 november 2008

Vad kan det här vara....????

Jo, det ska jag strax tala om. Det är något jag önskade mig i julklapp förra året. Jag fick också en sådan men det var ingen dekor på den för det hade jag inte sagt till far som gav mig presenten.

Nu har jag tre men jag önskar mig fortfarande en i glas...

Just den här hittade jag i en antikaffär i Borlänge. Jag hade gått ett varv och vände för att gå åt andra hållet. Då stod den där på en hylla ovanför en dörr. Kvinnan som stod i kassan hade inte ens sett den förrut men mina ögon föll genast på den runda, bulliga och otroligt vackra;

som jag bara var tvungen att köpa!

Jag gjorde en del andra inköp också. Bland annat ett gummipussel att blocka på för nu finns äntligen biltema i Borlänge.

Och så ville jag göra fint på trappen
Minicyklamen frös andra dagen när snön kom (Den ligger fortfarande kvar.) men ljungen är fin och en trollhasselkvist som inte syns ger höjd åt arrangemanget.

I nästa inlägg ska jag försöka ge en recension på Victorian lace som jag blivit ombedd om. Men jag tror jag redan nu kan säga att det är ok att köpa den om man är sugen :)

3 kommentarer:

Bia sa...

Den var verkligen fin den :), men jag gillar fortfarande den prickiga jag fick av dig för 8 år sen (tror det var så länge sen, minst) måste få tid att komma på en kopp snart :)
Mamsen

antfarm sa...

8 år...? Ha ha ha. Å, nej, minst 11för jag köpte den i Norrköping och där har jag inte bott på 11 år.

Bia sa...

Attans då :)...där ser du ett bevis på att tiden går fort. Tänk att det är så länge sen ...hmmm undra på att jag känner mig stel och trött :)