torsdag 30 oktober 2008

Tre år = tradition?

Nu så ska jag se om jag hinner skriva klart det här innlägget som jag hållit på med i en vecka. Det var nästan en vecka sedan vi hade vårt årliga bak i bagarstugan och bakade gigantiska hönökaksdegar, norsk potatis lefse och annat gott.
Det är som sagt tredje året vi gjorde det och det börjar kännas som en trevlig tradition. Mormor kom även i år ner från Norge och hjälpte till. Min höggravida storasyster var inte med i år men i stället fick vi tillskott av kompisens lillasyster med dotter.


Här bakar alla barnen för fullt. Det var svårt att få en bild där alla stod stilla. De tycker att det är jätteroligt att vara med och baka och kavlar tunnbröd så det ryker om det. Systersonen tackade nej till att leka med kompis för att han skulle till bagarstugan och kompisens systerdotter tyckte att det var det roligaste hon gjort.

Jag har sedan varit ledig hela veckan. Jag har passat på att få lite ordning här hemma. På onsdagen bjöd vi på höstig kalkonmiddag och hade mamma med familj och storyster med familj här. För en månad sedan var vi på ikea och köpte vikbara stolar så vi kan ha 8 gäster utan problem :)
I torsdags var vi i Borlänge på shopingtur och i nästa inlägg ska jag visa lite av det vi handlade.
Jag stickar på två julklappsprojekt och det ena är nog snart klart att visas upp.

2 kommentarer:

Assi sa...

Vilken trevlig tradition! Kan förstå att man avstår från kompisar en sådan dag!

Bia sa...

En mycket trevlig tradition vi skapat och ett sätt att samla alla familjens generationer kring en aktivitet. Det bästa är att alla deltar efter förmåga och gör det han/hon gillar och ingen ställer några krav på varandra.
Hoppas vi kan fortsätta.
Mamsen