tisdag 14 oktober 2008

Duo av sockor

I god tid är lillasysters födelsedagssockor klara. Clessidra har jag redan visat. Det nya paret är "Eveningstocking for a young lady" från Knitting vintage socks. Det är ett superfint mönster och snabbt och lättstickat, (särskilt jämfört med Clessidra). Jag har också här stickat i Regia strech på stickor 2,5 mm. Först nu ser jag att jag skrivit fel på young. Men de är redan inslagna så det får vara.


Jag fick lov att använda blixten till korten. Så här sent på året hinner jag inte hem till bra fotoljus.










Riktigt roligt är att mina elever tyckte att Eveningstockings var det finaste de sett när jag hade med stickningen på en rast. En tjej i 8:an har lärt sig spetsmönstret och använder det till en mössa. Så nu sitter vi och stickar tillsammans på lunchrasterna. Mysigt! (Jag är ju inte ens deras handarbetslärare kansker jag ska förtydliga. Jag brukar bara få tvinga dem till oregelbundna verb etc.)
Nu håller jag på med Icarus i svart Kauni lace. En julklapp... Sedan hoppas jag hinna lite på min kofta i visjögarn. Den är ju nästan klar!!

Inga kommentarer: