måndag 30 juni 2008

MITT rum!

Jag fick tidigt löfte om att det lilla rummet som är en avdelning av det vi kallar matsalen skulle få bli mitt rum. Mannen, han vill ju ha en musikstudio i källaren och har hela garaget som verkstad, men jag är en ansåpråkslös liten själ... (he he) så jag nöjer mig med detta lilla rum. Fram tills nu (i 4 mån)har det fungerat som förråd och avstjälpningsplats men nu har vi tömt ur det och jag har gjort i ordning. Det skulle fortfarande behövas lite saker på väggarna och en trevlig trasmatta men det första jag ska sy på maskinen är nog ett trevligt överdrag till den själv, för det gamal spruckan i plast ser ju för taskigt ut.

Mitt garnförråd är inte så stort. Men allt för mycket av det goda är ju inte bra. Jag köper oftast när jag ska sticka något särskilt, men tack vare två hemlisbyten har jag lite att välja på om jag känner mig inspirerad. Visserligen är korgarna också fulla av olika garner men det är mest akrylgrejer jag ärvt av pappas fru.
Det bästa med mitt rum är kanske ändå att jag kan få ha det precis hur flickigt (eller kanske tantigt?) jag vill. Rosa pelargoner och en ljuvlig, prickig, tunn gardin jag köpt för 10kr på loppis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag också önskar mig ett eget pysselrum! Hoppas din kreativitet kommer sprudla där inne. =)

Anonym sa...

Mysigt! Jag ska minsann se till att jag också får ett eget rum när jag blir stor :)