torsdag 3 juli 2008

Oiiiih!

Hur bortskämd är jag? Titta vad jag har fått.
Jag ska försöka att göra en kort historia. I Hemlis 2 var fantastiska klockarbarn hemlis till mig. Jag hade skrivit fina svar på alla frågor men kom sedan på att jag kanske skulle gardera mig mot att få konstiga superspräckliga garner som jag inte tyckte om. (Nu har jag lärt mig att uppskatta många flerfärgade garn.) Så jag lade till att jag inte gillade flerfärgat.

Det visade sig att hon redan köpt ett garn som hon lät bli att skicka. Jag kände mig lite fånig då....

Så för ett tag sedan hjälpte dödergök mig att skicka efter garn som jag skulle ge till en bra arbetskamrat. Göken blev superförtjust i garnet och lade ut en bild på sin blogg. Då visade det sig att det var just detta garn och färg som jag skulle fått! Ha! Jag var tvungen att skriva en kommentar till klockarbarn om det lustiga sammanträffandet, och hon hade mycket riktigt listat ut hur det låg till.

Så i dag dök ett paket upp med det underbara garnet. (Faktiskt tyckte jag den här härvan var ännu vackrare. Garnet handfärgas och intensiteten på färgerna kan variera ganska mycket. Min härva var mycket mörkare än den jag gav bort. Superfin!)

Så vad kan man säga? TACK!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härvan var ju redan från början ämnad för dig så nu har den äntligen hittat hem.
Kul att du blev gllad
/Klockarbarn

Dödergök sa...

Ohhhh vad fin den var, jag känner mig också lite delaktig eftersom jag gav din nya adress till Klockarbarn! :)

Annika sa...

Härligt garn!!!! Vilken snygg sjal det blev.... Urfin... Skönt att få ha ett eget rum för alla handarbetssaker... Ha en skön helg Annika