onsdag 9 juli 2008

Party, katter och utlandsresa

Det har inte funnits tid att sitta framför datorn den senaste veckan. Men jag har inte haft tråkigt för det. I lördags hade jag och mannen ett gemensamt 60 års kalas. Han har nyligen fyllt 30 och jag fyller om ett halvår, i januari 2009. Eftersom vi ville bjuda ungefär samma männinskor på våra kalas passade vi på att slå ihop det. (Det blev inga foton. Jag hade inte tid och mannen glömde. )

Det blev fest i dagarna 7, nästan. Vi hade bjudit ca 80 personer men det kom "bara" ca 40-50, och tur var väl det tänkte jag när jag såg alla som trängdes överallt. Vi hade tänkt att vi skulle kunna vara i trädgården också, men det regnade så klart:(

Sedan hade vi mannens syster med familj och några vänner som stannade en till flera dagar extra så vi har haft fullt upp. Mannens pappa med fru är fortfarande kvar.

Vi hade önskat oss pengar till en resa i present och fick så mycket att vi bestämt oss för att resa till Storbrittaninen. Det blir om ca två veckor. Vi flyger till London för att sedan ta tåget till Liverpool och hälsa på en kompis som mannen skaffat via internet. Sedan tågar vi vidare till Edingburgh där vi hyr en lägenhet i ett litet slott några nätter. Sedan åker vi tillbaka till London två dagar innan vi flyger hem. Vad som händer på vägen har vi inte bestämt, men det blir nog en del trädgårdsbesök om jag får bestämma...

Nu ska jag vara kattvakt en vecka så det börjar bli dags att gå iväg och göra första besöket.

Jag ska nog stanna kvar en stund och sitta och sticka på en socka. Lillasyster hade ju önskat sig två par knästrumpor så jag har börjat med Clessidra i grått. De är fina på bilden men blir ännu finare i verkligheten. Jag är stormförjust! Jag stickar i Regia strech som är nytt för mig. Det känns visst lite syntetiskt men det överväger faktiskt att det blir så fin slätstickning och att sockan faktiskt känns lite strechigare än vanligt.

Inga kommentarer: