torsdag 26 juli 2007

Lite pelargoner kanske?

Nu blommar mina pelargoner för fullt. Tyvärr inte alla dock. Min "apple blossom" växte och mådde så bra men sedan fick den massa prickar på bladen (svamp trodde ev. min mer kunniga kompis) så med sorg i hjärtat nöp jag av nästan hela när den precis var på väg att blomma, men det verkar ha gjort nytta i alla fall. Den ser bättre ut nu. "Lord Bute" har inte haft lust att blomma än heller men så här ser de andra ut.















p.sidoides i närbild och försök till helbild. Den är så skir och fin så bakgrunden tar nästan över. Live är den fantastisk med sina silkesmjuka, grågröna blad

Morwenna fick bara en ensam blomma, men vad gör det när den är så här fin?

Och så Mårbacka. Kanske min favorit? Men det är svårt att välja när de är så olika.


För att svara på en kommentar; skolan jag skrev om sist ligger fantastiskt naturskönt vid en sjö med bondgårdar runt i kring. Den har funnits i säkert 20 år men har haft en del ekonomiska problem och sjunkande elevantal de senaste åren, tyvärr. Vad det gäller min anställning har jag inte hört något mer så jag gissar att de inte vill ha mig, men det skulle ju vara trevligt om de ringde och talade om det så man vet...

Annars försöker jag njuta av de sista veckorna av sommarlovet(Om jag inte får någon anställning kommer jag nog att få fortsätta vicka som under våren.) och stickar på min bytessjal som snart är klar.

Jag har också anmält mig till ett "hemlisbyte" som annordnas på stickamera.com. Det vill säga samma sida som ordnat sock- och sjalabytena så nu ska jag göra ett nytt inlägg för att svara på hemlisfrågorna. Ohhh så roligt det ska bil!

Inga kommentarer: