fredag 8 juni 2007

Surt sa räven...

I går hade jag helt ställt mig in på att gå ner till en antikbutik som ligger i källarvåningen på vårt hyreshus. Den har bara öppet på torsdagar mellan 14 och 18 och jag har missat det i flera veckor men i går skulle det bli av. 14:15 skuttade jag sonika ner för att lägga vantarna på ett par underbara blå tekoppar med fat. Det är stora "barabapappaformade" fat som rymmer temuggen i "barbahuvudet" och det man vill fika på på "barbamagen". Perfekt för ett tefika på balkongen med andra ord.


Men det var STÄNGT! Jag gick och köpte mjölk i stället och kom tillbaka 14:30. Fortfarande stängt! Så i dag tröstade jag mig med de här söta små dubbelörade kopparna på Röda korset .





Äntligen är mannens piratvantar klara. Det kom lite andra projekt emellan och det blev lite trist när jag upptäckte att den första vanten, trots extramaskor och varv, blivit för kort i handen. Men nu tog jag mig i kragen och repade upp toppen på den och stickade på lite till samt gjorde klart den andra vanten. Ta da!






Och så passar jag på att plocka med närbilden på min rosa sjal som inte kom med förut.

I kväll bär det i väg till ena storstaden för att gå på Grekisk restaurant och titta på Pirates of the Caribeean3.

1 kommentar:

Dödergök sa...

Fin fina koppar! Men jag förstår ju att det är lite surt.
Nu har jag anmält mig till det där rackarns sjalbytet, helt sinnessjukt men det blir säkert bra. Då kanske jag ska vänta med min Yll o Tyll beställning tills jag vet vad min sjalkompis vill ha och då kanske du också vill haka på. Suck vad varmt det är, nu ska vi dra och bada! Tjing!