lördag 30 juni 2007

I'm back

Ja, egentligen var det över en vecka sedan vi kom hem från Norge men mannen har varit ledig och då är det ju inte så lätt att ta sig fram till datorn. (Han sitter ivägen.) Sedan har jag helt enkelt inte kännt så mycket för att sitta framför datorn.

Men nu ska ni få en liten reseskildring.
Det var jag, mannen och äldsta lilla systern (16 år) som åkte för att hälsa på mormor. Hon bor här:


Vi åkte på en söndag, var borta mån, tis,ons och åkte hem på torsdagen. På måndagen var vi mest hemma och latade oss men åkte iväg till en tjärn och fiskade på kvällen. Vi fick tillsammans 26 aborrar. (Jag tänker inte säga hur många jag fick:( På tisdagen åkte vi tillbaka till Sverige en stund och tittade på Njupeskärsfallet, Sveriger högsta vattenfall (97m eller nåt sånt).



Mannen tog över hundra kort på träd, stenar, vattenpölar etc. men jag lyckades låna kameran lite och tog det här fina kortet.

På onsdagen fiskade vi igen men fick inget utom en liten gädda.

Sedan var det som sagt var dags att fara hem. (Bilden längst ner på sidan är för övrigt också från Norge men från förra årets tur.)

Sedan vi kom hem har jag pendlat mellan att vara oförskämt lat och överhuslig. Jag har kokat marmelad av b.l.a. rabarber som jag fått av storasyster,
kokat älggräsdryck,och bakat massa bröd.
Dessutom har jag snart stickat klart mina bytessockor. Garnet hann inte komma innan vi åkte bort men låg och väntade på mig när jag kom hem. Så här ser början ut;



Jag ska ta en bra bild på dem sedan när båda är klara som jag också ska skicka in till "Sticka mera". Den första sockan gick jättebra så jag drabbaddes av övermod med nr 2 och har därför fått repa upp flera gånger för jag har gjort slarvfel. (Dumt) Men nu ska jag väl gå och göra hälen för sista gången, hoppas jag...

1 kommentar:

Bia sa...

Älggräsdrickan var väldigt spännande må jag säga.
Smaken var mycket märklig men som jag redan sagt så smakade den precis som det luktar på en blöt myr om hösten när man plockar hjortron...varm, blöt skog :)
Ser fram emot att smaka marmeladen :)