torsdag 14 juni 2007

Några lata sommartankar

I dag känner jag mig riktigt skönt sommarlat. Skolorna har nu sommarlov och ingen kommer att ringa mig på morgonen så att jag måste kasta mig ur sängen och springa iväg till jobbet. Märkligt nog var jag lita rastlös i början och saknade att jobba, jag har ju börjat tycka att det är riktigt roligt, men nu börjar jag som sagt känna mig avslappnad och behaglig till mods. Det har väl också att göra med att jag räknat ut att mina a-kassedagar i alla fall borde räcka fram till jullovet även om jag går hemma hela sommaren.

I går var jag inte riktigt lika avslappnad för jag var på arbetsintervju. Som vanligt har jag ingen aning om hur det gick. Jag har varit på några intervjuer nu och det är inte det roligaste jag vet och det är alltid svårt att säga om jag får jobbet eller inte. Jag borde få något besked i morgon eller i början på nästa vecka. Frågan är om jag riktigt vill ha det här jobbet. Det är bara 50% och innebär pendling på 2 timmar/arbetsdag till ett pris av 900kr/mån. så det blir inte så mycket pengar att hänga i julgranen. Då har jag jobbat och tjänat mer under våren som springvikarie. I och för sig är ju det en osäker inkomstkälla, men ja, ja, ja.. Det är väl bäst att vänta och se vad som händer.

Veckans matsedel har ju fortsatt att vara ur fas och kommer nog att så förbli under sommaren. Behovet av en matsedal är inte lika stort för oss när jag är hemma och det blir mer sallad och utemat på sommaren, men jag fyller nog i den lite sporadiskt när jag tycker vi har ätit något riktigt gott. Dessutom bär det iväg på några dagars resa till mormor så det här kan nog bli det sista inlägget jag gör innan vi far.

Medan vi är borta kommer jag förhoppningsvis att sticka på mina bytessockor om garnet kommer innan dess. Det blev förseningar i beställningen så nu har jag börjat på en liten vit bolero till mig själv i stället. Och nu ska jag sätta mig och titta efter ett passande mönster till min sjalbyteskompis.

Inga kommentarer: