fredag 5 december 2008

Snart är det jul!

Jag älskar julen!

Jag sitter här i min ensamhet och har lite tråkigt men är samtidigt lite för lat för att göra något. Hungrig är jag och borde egentligen äta men orkar inte det heller.

Det kanske låter tråkigt men det är faktiskt första gången på länge som jag kännt mig så avslappnad och tillfreds.

Jag tänkte på hur saker som kan kännas jätteroliga att skriva kan förlora hela intresset om det får vänta för länge. Jag hade tänkt ut jättemycket att skriva om vår Finlandsresa med en stor
o-rekomendation om Viking Line (fast hemresan var vi på en bättre av deras båtar så det var ok). Nu nöjer jag mig med att skriva att vi fick god Finsk fest buffé och massa annat smask. Sprit och tango bjöds det också på om man var sugen men jag stod över det.

Dagarna innan panikstickade jag en sjal i ett brunt mohair garn jag fått i ett hemlisbyte. Den var en av presenterna till mannens faster som fyllde år. Mönstret var riktigt trevligt, från Garnstudio. Jag stickade också i två rader med pärlor i nederkanten så jag gjorde om lite i mönstret. Jag hann inte heller sticka fem rapporter av påfågelsmönstret men jag är tveksam till att garnet hade räckt till det. Mitt garn var nog också lite tunnare än garnstudios.

Jag hann tyvärr inte heller fota.

Nu tror jag det blir slapp i soffan med Idol resten av kvällen. Kanske börjar jag på "evening stockings" för jag fick garnet från garnkorgen i dag.

Inga kommentarer: