söndag 14 september 2008

Midddagar och mys


I helgen har jag verkligen varit översocial. Ibland tycker jag att det blir jobbigt när hela helgen är inbokad men nu jag har ändå hunnit lata mig en del. Jag fick nämligen ledigt på fredagen så det blev en långhelg.

På fredagkvällen stod jag med sju andra personer från olika kyrkor i sta'n och delade ut grillad korv till människor som kom förbi. Det var trevligt. Jag träffade både folk jag kände och helt obekanta personer.

På lördagen var min systers familj och pappa här och åt kräftor och annat smask. Det var en trevlig kväll också. Jag dukade fint men det syns inte på bilden. Märkligt hur det kan se helt fullt ut på bordet i verkligheten och nästen helt tomt på bild. Och skrynklorna på duken blev i stället väldigt tydliga...

Till efterrätt tror jag att jag hittade på något halvnytt i alla fall. Recept finns här nedan.

I dag blev vi i stället bjudna på middag hos kompisen med sambo. Det var smaskig köttfärslimpa med hemodlad mandelpotatis!

Så jag har alltså bara ätit hela helgen! He he!

1 kommentar:

Maria J sa...

Det är så vackert med ett fat fyllt av kräftor!