torsdag 4 september 2008

Högsta önskan=mer tid

Jag älskar hösten!

Det har alltid varit min favoritårstid. Luften är klar och färgerna sprakande.

Jag finner också en så stor tillfredsställelse i att skörda bär, frukter och svamp. Men det är det jag inte hinner med! Pajen på bilden är gjord av äpplen jag knatade ut i trädgården och plockade. Det var underbart! Men till skogen hinner jag inte. Jag vill strosa runt i mossan och leta svamp eller rusa fram med bärplockaren på det hemliga lingonstället. Jag var ut för två helger sedan. Det var så lugnande för själen att smyga runt helt själv i tystnaden. (Jag är nog väldigt svensk på det sättet.)

Men än är inte hösten slut. De närmsta helgerna är planerade med "innomhusaktiviteter" men någon stund ska jag väl kunna hitta. I morgon hoppas jag hitta en passertillsatts till min assistent så inte mina sommaräpplen hinner ruttna innan de blivit mos. Jag hade beställt en men den var restnoterad :(

En spännande sak! I går pratade jag i telefon med en kompis från gymnasiet som jag inte haft kontakt med på tio år. Vi delade lägenhet och man kan väl säga att vi inte skildes som vänner. Nu var det fint att få ett annat "avslut" på det hela. Vi erkände båda att det var saker som kunde varit bättre. Vi sade att vi skulle höras av då och då så vi får väl se hur det utvecklar sig...

1 kommentar:

Anonym sa...

oj, så nyfiken jag blir att få höra mera. Med tanke på att det hänt en del de sista tio åren i mitt liv utgår ifrån att det även gjort så för andra. Men spännande är det!! :-)
/anna