onsdag 6 februari 2008

Badrum och annat utlovat

Jag har en hel bunt med bilder som jag utlovat i tidigare inlägg. Jag har varit dålig på det enbart på grund av att det känns så krångligt att ladda ner bilderna från kameran eftersom jag måste bak på datorn och ta ur skrivarsladden varje gång. Men här kommer:

en "före" bild på badrummet som ju ska göras om pga av vattenskada,

och så här såg det ut en bit in i arbetet.

Nu ska det torkas ut två veckor innan en hantverkare kan komma och gjuta om golvet, och sedan ska mannen kakla.


Jag har ju nålbundit en vante. Den är nästan klar. Färgen är inte den tjusigaste men jag har bara för avsikt att göra en för att mina små medeltidselever ska få se hur det kan se ut. Tummen blev inget bra så jag måste göra om. Därför kom jag av mig.


(Appropå att göra om kommer det här en liten parentes. Jag stickade i höstas en mössa i Malabrigo ull. Den blev fin men efter ett par gånger hade den tänjt sig så den var en dec. för stor. Jag har gått hela vintern och klagat över det men inte kommit mig för att repa upp den. Men en av mina koleger hade tråkigt en dag och erbjöd sig att repa upp den. Då kändes det inte alls lika tråkigt att sticka om den sedan!)

Här är sjalen jag stickade av linet jag fick i mitt första Hemlis 2 paket. Den tror jag blir fin fin till min jeansjacka i vår.


Till slut måste jag ta med en bild på senaste söndagens middag. Hemmagjorda spenat tortellini med fyllning av ricotta, parmesan och örter efter ett recept av Jamie Oliver. Det var mumsigt men omöjligt att ta kort i det dunkla ljuset. Med blixt ser det så här härligt ut.



(Svartrötter och ruccola vid sidan om.)
Visst ser det gott ut...

1 kommentar:

Dödergök sa...

Jag måste också sticka en linhalsduk med släppta maskor, det är bara så snyggt!

Maten var ju betydligt godare än den ser ut på bild, finare också.
Jag är fortfarande sugen på en semla! :)