fredag 16 november 2007

Trevlig fredag

I dag vet jag inte vad som hände med mina elever. De är 12-14 år och i den åldern är det ofta mycket attityd och skolarbetet är inte heller det bästa alla vet. Men i dag ville de börja dagen med ett stort kramkalas och sedan satt de och arbetade helt lugnt och koncentrerat i två timmar och glömde ta rast. Den ena timmen satt de dessutom själva i klassrummet medan jag tittade till en annan klass. Jag vet som sagt inte vad som var på gång, men det är väl bara att njuta när tillfälle ges.

När jag kom hem var jag ändå trött och hungrig och blir då på fruktansvärt humör, men det gick över när jag åt mat och dessutom kom en annan trevlig nyhet. Vi är de som lagt högsta budet på huset så om inga komplikationer tillstöter har vi ett hus innom överskådlig framtid. Jippie!

Jag ser också fram emot ett litet garnpaket som kan komma snart. Jag skulle egentligen bara köpa garn till väskbytet och sockgarn till en eventuell julklapp, men var "tvungen" att köpa garn till ett par benvärmare till mig och en härva malabrigo(inte lace) i färgen burgundy(det blev ett litet frånsteg från det vanliga brun, grön, rosa men jag tyckte jag kunde behöva variera mig lite) som ska få bli en mössa så småningom. Så kan det gå...

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Bia sa...

Håller tummarna och väntar med spänning på att få höra hur det gått! Lycka till!

Åsa sa...

Väntar med spänning på att få höra hur det går med huset. Håller sååå hårt i tummarna.