onsdag 23 maj 2007

Sommar igen!

Det var länge sedan jag hade tid och ork att sätta mig och blogga mitt i veckan men i dag har jag varit ledig. Jag skulle ha jobbat men det blev ändrat så jag har i stället ätit lunch och varit på biltur med farsgubben. Trevligt!

Sedan har jag suttit här vid datorn och glott. Det kan ha förödande konsekvenser om man sitter för länge. Jag anmälde mig till ett sockbyte för några dagar sedan. Det innebär att jag skickar lite uppgifter om hur jag vill ha mina sockor till personen som anordnar det hela. Sedan får jag uppgifter om en annan person som jag stickar ett par sockor till och får i min tur ett par av någon annan. Mycket spännande och roligt! (Intresserad? www.stickamera.se Sista anmälan 27/5) Nu råkade jag upptäcka att de har börjat ett sjalbyte också som jag "var tvungen" att anmäla mig till.

Jag har också suttit på www.knitty.com och tittat på sockmönster som jag kan sticka till min sockbytare. Det finns mycket fint där, frågan är hur det går med stickbeskrivning på engelska? Jag har provat ett par enkla förrut och är ju trots allt engelsklärare så det borde ju gå....

Nu ska jag göra något så roligt som att laga middag till mig själv :( Mannen jobbar till 23:00 men jag lär väl äta ändå.

I helgen åker vi till Stockholm. Mannen fyller år (29) och vi ska hälsa på hans syster, gå muséum, äta på restaurant och annat trevligt.

Inga kommentarer: