lördag 19 maj 2007

Hrmmm.. fortfarande slarvmaja...

Så har den här veckan visslat förbi i raketfart. Jag har som vanligt jobbat, men varit ledig tors-söndag pga. kristi himelsfärd.

På torsdagen var jag på date med min man och såg Spindelmannen 3. Vi åt även kinamat. Inget förstahandsval men det är ju lite si och så med öppethållandet en helgdag.

I dag (Lördag) har jag hunnit med att ha två bjudningar. Känner mig riktigt stolt över mig själv! Först kom kompis+sambo till lunch och åt lasagne och till efterrätt svenska jordgubbar och glass. Mmmmm. Sedan har mamma och småsystrarna varit här och ätit sushi och spelat Geni. Det var första gången mor åt sushi men jag tror hon tyckte om det.

Som sagt är jag fortfarande slarvig. Har ju inte lagt ut matsedel den här veckan heller så jag skriver in nästa veckas på en gång.

Självklart kan jag ha en stående surtant. Kanske är det inte så bra att sprida sin irritation och ilska vidare men möjligtvis kan det få folk att tänka efter på hur de beter sig. (Själv är jag ju fullkomlig... inte.)

2 kommentarer:

Dödergök sa...

Vilken god mat ni ska äta i veckan!
Jag är jätte sjuk. Tråkigt värre, men jag har fått ett jättefint paket av min hemliga vän idag (bilder finns i bloggen).

Vad kul att du anmält dig till sockbytet, tänk om vi får byta med varann ? haha (Eller jag tänk om en utav oss får byta med varann eller ja tänk om äh du fattar!) :)

Bia sa...

Det var gott med sushi :), grönt the och misu-soppa (vet inte hur det blev med stavningen men du fattar nog). Glass chokladsås och Geni var inte så tokigt det heller.
Tack!