tisdag 12 augusti 2008

Sista dagen i frihet

I morgon börjar jag jobba igen. Om en vecka börjar barnen. Jag har nästan alltid haft svårt för att börja jobba efter semester. Min högsta dröm är ju att få vara hemmafru. Men så länge vi inte vinner på lotto eller mannen hittar ett superjobb är ju även jag tvungen att arbeta.

Nu har och ska jag faktiskt söka några andra jobb. Jag saknar att arbeta i service branchen och tror att det skulle vara mindre hemskt att jobba om jag fick arbeta i en liten affär eller liknande. Läraryrket har många fina sidor. Framförallt tycker jag om att jobba med barnen/ungdomarna och sedan jag träffade två av mina söta elever igår känns det lite svårare att ta beslutet att "lämna dem". Men jag har hittat det perfekta arbetet. Det är som husmor i en Svenska kyrkan församling i en by nära mig. Det innebär att städa och tvätta (mindre kul), baka och ha hand om servering vid tex minnesstunder, ta hand om blommor inne och ute samt ansvara för ett sommarcafé och då ta hand om ungdomar som hjälper till. Det låter som att någon har hittat på jobbet bara till mig. Enda nackdelen är att det bara är 60%.

Det andra jobbet jag ska söka är på en second hand butik här i stan. Vi får väl se hur det blir med allt. Jag måste i alla fall försöka hitta någon motivation till att börja planera för läsåret i morgon för jag kan ju inte sluta innan jag fått något nytt.

1 kommentar:

Lenis sa...

Hejsan!
Nu har jag tröttnat att vänta på en strulig säljare av garn och stickor och skickar nu ditt mixa & matcha paket ändå! Det innehåller inte det jag tänkt och planerat för, men det är ett paket och på väg till dig. Jag ber så mycket om ursäkt att du fått vänta och hoppas att du har användning av innehållet!

Jag håller tummar och tår att du får jobbet som husmor. Pengar är inte allt och jag om någon vet att allt brukar lösa sig till slut ändå. Så tveka inte att tjänsten bara är 60%, för det löser sig sen.