måndag 14 april 2008

Dumma djur!

Nu har jag kommit hem från fjällen. Det var en otroligt trevlig resa och jag lyckade åka lite skidor också. Mina elever är så söta och roliga att vara med.

När jag kom hem tog jag en tur i trädgården för att se vad som hänt på en vecka. Det hade stannat av en del pga snö som kom, men som snabt smälte bort. Jag upptäckte däremot att DUMMA RÅDJUR hade käkat upp 2/3 av mina tulpaner. Jag bor nästan mitt i stan så det var en överraskning. Jag gillar i regel söta rådjur, men just nu känner jag mig lite mordisk. AAArgh!

Jag har stickat fel på icarus!!! Som att det inte var drygt nog ändå. Så jag måste nog få börja på koftan som tröst... Jag hade satt stickmarkören fel så plötsligt var inte mitten i mitten längre. Jag har ca 10 varav att repa upp. I spetsstickning!!!

Lillasyster (15) har önskat sig knästrumpor också som ska få hoppa i mellan.

Jag ska titta lite efter mönster nu. Jag hoppas att hon inte vill ha tråkiga ribb eller slätstickade, för det är ju inte så kul att sticka.

1 kommentar:

Dödergök sa...

Blodmjöl funkar bra mot rådjur, dessutom är det bra vårgödsling, det kostar typ 50 spänn på granngården.